În cazul abordării tratamentului ortodontic de tip FACE DRIVEN TREATMENT, Articulaţia Temporo-Mandibulară şi simptomatologia specifică acesteia joacă un rol important în viitorul tratament cu aparate dentare.

Articulaţia temporo-mandibulară reprezintă conexiunea dintre mandibulă şi osul temporal al craniului. Ea este situată în faţa urechii, de fiecare parte a capului. Extremitatea superioară rotundă a mandibulei pătrunde într-o cavitate din osul temporal, ambele elemente fiind acoperite cu un ţesut cartilaginos. Între ele se interpune un disc fibros, ce are rol de a amortiza şocul şi de a facilita mişcările articulare.

Cel mai frecvente simptome ale disfuncţiei temporo-mandibulare sunt:
durerea, care apare în faţa urechii sau lângă aceasta, cu propagare spre obraz, tâmplă, gât, umăr.
migrene, accentuate de mişcările de închidere-deschidere ale gurii şi de aerul rece (în timpul iernii sau chiar vara de aerul condiţio­nat).
zgomote, cracmente nivelul articulaţiei.
limitarea mişcă­rilor articulare: gura nu se poate deschide cu amplitudinea normală sau nu se poate deschide şi închide complet, iar mestecatul devine dureros.
mai rar, pot apărea tinnitus (zgomot în ureche), ameţeli, senzaţia de ureche înfundată.

Dintre cauzele disfuncţiei ATM amintim:
Bruxismul este termenul medical pentru ,,scrâşnirea dinţilor”, un contact forţat între dinţi, cu sau fără zgomot, care poate apărea ziua sau noaptea.
Traumatismele, infecţiile locale sau, mai rar, tumorile, sunt alte cauze de afectare a articulaţiei temporo-mandibulare.
Ocluzie dezechilibrată din cauza lipsurilor dentare, obturaţiilor sau lucrărilor incorect adaptate, asimetriilor dentare etc.
Osteoartrită sau artrită reumatoidă
De obicei, disfuncţia temporo-mandibulară e cronică şi degenerativă. De aceea cu cât este mai repede diagnosticată, cu atât se poate trata mai bine. Orice dezechilibru la acest nivel poate declanşa o serie de afecţiuni asupra muşchilor din zona maxilarelor, a capului şi a gâtului.

Tratamentul în aceste cazuri depinde de gravitate şi implică fie doar modificări ale stilului de viaţă, precum şi terapie specială cu gutiere, fizioterapie, ortodonţie, tratament protetic, medicamentos sau chirurgical.

Programare